شهرک صنعتی بزرگ شیراز میدان کوشش کوشش شمالی، کوچه 202

071- 37743886
09171124413

اخبار و اطلاعات

  • MDF :

    1399/09/19 - 14:18:29
    MDF  :

    امروزه دیگر هیچ سازهٔ چوبی‌ای وجود ندارد که با ام دی اف قادر به ساخت ان نباشیم. با چسباندن قطعات مختلف ام دی اف به یکدیگر به راحتی می‌توانیم هر شکل و فرمی با آن‌ها بدهیم. درست مانند کاری که با روی چوب انجام می‌دادیم. کار با ام دی اف نیازمند نوآوری و ابتکار بیشتری است و هر روزه در این صنعت شاهد ابداعات و ابتکارات جدیدی هستیم.

    ادامه مطلب ...
  • مقایسه MDF و Letron با چوب طبیعی :

    1399/08/21 - 08:16:28
    مقایسه MDF و Letron با چوب طبیعی :

    به دنبال ورود MDF و لترون به صنعت چوب ، تحولی شگرف در این صنعت به وجود آمد که توانست صنعت چوب را از ورطه سنتی و محدودیتهای فراوان رهایی بخشیده و وارد دنیای صنعتی و مدرن ، همراه با کیفیت بالاتر ، گرداند.در اینجا به بیان مختصری از خصوصیات لترون و MDF در مقایسه با چوب طبیعی می پردازیم:
    1 )
    مصنوعات چوبی ساخته شده می بایستی رنگ آمیزی شده و هزینه ها و دشواریهایی را جهت محافظت سطح آنها می بایستی متحمل شد.در فرایند رنگ آمیزی نیز مواد شیمیایی بر بافت طبیعی چوب اثرات مخربی داشته و بعد از مدتی نیز رنگ قسمتهای مربوط به مفاصل و اتصالات به صورت لایه لایه خرد شده و یا بلند می شود.نور مستقیم خورشید نیز تاثیرات نامطلوبی بر سطوح چوبی خواهد داشت.در صورتی که لترون و ام دی اف نیازی به رنگ آمیزی نداشته و داری سطوح لعابی یا لامینت هستند که در برابر سایش ، برخورد و نور آفتاب و ... مقاومتر هستند.
    2 )
    مصنوعات MDF و لترون به صورت اجزای قابل مونتاژ و قابل تفکیک ساخته می شوند و همین امر سهولت در جابجایی و محافظت آسانتر را در هنگام حمل ، پدید می آورد. در صورتی که در مصنوعات چوبی ، این امر با سادگی میسر نبوده و معایبی را به همراه دارد.
    3 )
    پروفیلهای MDF و لترون در سطوح مختلفی از مقاطع ساخته شده و می تواند در هر مرحله از ساخت ، متناسب با نوع محصول تغییر کند. حال آنکه در فرآیند تغییر مقاطع چوب طبیعی و برشهای مقطعی ، سختیها و موانع بیشتری وجود دارد و مستلزم زمان و هزینه بیشتری است.

    ادامه مطلب ...
  • روشهای استفاده از MDF :

    1399/07/19 - 09:59:43
    ادامه مطلب ...
  • فرآیند تولید ام دی اف

    1399/07/13 - 08:24:26
    فرآیند تولید ام دی اف

    ابتدا گرده بینه‌ها یا مقطوعات چوبی در بخش چیپر به صورت چیپس درآمده و سپس چیپس‌ها در ریفاینر دفیبره می‌شوند. الیاف جداشده با چسب مخلوط گردیده و به رطوبت مناسب می‌رسند. مخلوط الیاف و چسب در فرمینگ به صورت کیک درآمده و در پرس فشرده می‌شوند. تخته‌ها پس از سرد شدن اندازه‌بری شده و بسته‌بندی می‌گردد.

    ادامه مطلب ...
  • مشخصات فنی ام‌دی‌اف (MDF) :

    1399/07/01 - 07:42:41
    مشخصات فنی ام‌دی‌اف (MDF) :
    ادامه مطلب ...
  • تاریخچه ام دی اف

    1399/06/26 - 07:47:56
    تاریخچه ام دی اف

    ام‌دی‌اف (به انگلیسی: MDF) مخفف واژهٔ «تخته فیبر با چگالی (دانسیتهٔ) متوسط» (به انگلیسی: Medium-density fibreboard) است که جزو فراورده‌های چوبی محسوب می‌شود. ام‌دی‌اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌گردد. چگالی (دانسیتهٔ) آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

    ام‌دی‌اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش‌های تزیینی، علاوه بر زیبایی، به دوام و کاربرد آن در محیط‌هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند. روکش ملامینه متداول‌ترین نوع روکش برای ام‌دی‌اف است که در آن فرایند کاغذ نقش‌دار آغشته به چسب با فشار و حرارت پرِس بر روی تخته چسبانده می‌شود.

    این محصول ضمن دارا بودن خواص شبیه سایر اوراق فشردهٔ چوبی، دارای برخی خواص برتر نیز هست که باعث ارتقای بازار آن در بین سایر اوراق فشردهٔ چوبی مانند تخته خُرده‌چوب (نئوپان)، تخته‌لایه، تخته فیبر سخت و… شده‌است. درواقع، این محصول ام‌دی‌اف ابتدا به‌عنوان جایگزین اوراق فشردهٔ چوبی مطرح بوده و سپس در کاربردهای جایگزینِ چوب نیز به‌کار رفته‌است. در حال حاضر، دامنهٔ کاربردهای آن روزبه‌روز در حال افزایش است.

    ادامه مطلب ...
  • MDF

    1399/06/19 - 07:51:38
    MDF

    ام‌دی‌اف نازک (Thin ام‌دی‌اف)

    این تخته‌ها به کلاس‌های خیلی نازک mm۸/۱ تا mm ۵/۲، و از ۵/۲ تا ۶ میلی‌متر و ۴ تا ۶ میلی‌متر تقسیم می‌شوند (استاندارد EN-۶۲۲–۵) که در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از موارد کاربرد عمومی ام‌دی‌اف‌های نازک، کف کشوها، پشت کابینت‌ها، رویهٔ درها و… می‌باشد. تمام روسازی قابل انجام روی ام‌دی‌اف معمولی روی ام‌دی‌اف نازک نیز اجرا می‌شود. از سایر موارد کاربرد ام‌دی‌اف‌های نازک عبارتند از دیوار کوب‌ها، پوشش‌های سقف، غرفه‌های نمایشگاهی، صنایع اتومبیل سازی، رویه لاستیک زاپاس (یدک) پشت صندلی، رویهٔ در، تولید تخته‌های انحنادار و… می‌باشد.

    ادامه مطلب ...
  • از جمله خصوصیاتی كه باعث ایجاد كاربردهای متنوع (MDF) شده عبارتند از :

    1399/06/10 - 08:26:51
    از جمله خصوصیاتی كه باعث ایجاد كاربردهای متنوع (MDF) شده عبارتند از :
    • خصوصیـات فیزیـكی و مكـانیكی بالا

    • دامنه وسیع دانـسیـته (وزن مخـصوص) ، ضخامت و ابـعاد MDF قابل تولید

    • قابلیت ابزار خوری ، ماشین كاری و سنباده زنی

    • سطوح صاف و متراكم

    • قابلیت شكل پذیری و لبه های صاف

    • عدم وجود معایب چوب

    • پروفیل دانسیته یكنواخت و همگن

    • قابلیت انجام رو سازی های مختلف همچون انواع روكشی های چوبی و غیر چوبی، رنگ آمیزی و غیره

    • پایداری ابعاد و مقاومت به فشرده شدن

    • زیبایی ظاهری، طبیعت ملایم و ظریف و حالات شبیه به چوب

    • قیمت مناسب
    ادامه مطلب ...
  • انواع ورق های MDF :

    1399/05/30 - 09:52:18
    انواع ورق های MDF :
    • MDF نازک ( Thin MDF ) :

    اين نوع MDF  بطور  گسترده در ساخت ديوارپوش هايMDF٬ پوشش هاي متنوع سقف٬ صنعت خودرو سازي٬ طراحي و توليد تخته هاي  منحني٬ انواع کفپوش٬ سطح پشتي کابينت ها و کمد ها و همچنين ساخت  رويه  درب هاي  چوبي مورد استفاده قرار مي گيرد و بر اساس استاندارد EN-622-5 در کلاسهاي 1.8mm ٬ 2.5mm ٬ 2.5 – 6mm ٬ 4 – 6mm تقسيم مي شوند.

    • MDF ضخيم ( Thick MDF ) :

    بر اساس استاندارد EN-622-5 اين نوع MDF در کلاسهاي 30 – 45mm و 45 – 60mm وارد بازار مي شوند از آنجا که اين محصولات  داراي  ضخامت بالايي هستند گزينه مناسبي جهت ماشينکاري بوده و در ساخت رويه هاي نقش دار و ساده

    دکوراتيو٬ ساخت سازه هاي چوبي و … مورد استفاده قرار مي گيرند.

    • MDF با فرمالدئيد کم ( Low Formaldehyde) :

    اين نوع MDF به عنوان MDF استاندارد در بازار  موجود بوده  و موارد استفاده آن صنعت مبلمان و  دکوراسيون  داخلي و …

    مي باشد. طبق استاندارد EN-622-1 حداکثر انتشار فرمالدئي در آنها  9mg/100gr  مي باشد که تاثير زيادي در کاهش

    خوردگي فلزات نيز خواهد داشت.

    • MDF مقاوم در برابر رطوبت ( MDF.HLS – MDF.H ) :

    همانطور که ميدانيد انواع مختلف فيبر بخصوص انواع با ضخامت کمتر از6mm ٬ در صورتي که در محيط مرطوب قرار گيرند. ابعادشان تغيير کرده و به اصطلاح باد ميکنند لذا جهت رفع اين مشکل٬ در پروسه توليدMDF٬ با جايگزين نمودن چسب اوره فرمالدئيد  توسط يک چسب ضد رطوبت انواع خاصي از MDF توليد مي شود.

    که پايداري خوبي در برابر رطوبت (حدودا تا رطوبت 80 درصد ) دارند. انواع ديگري از MDF هاي مقاوم در برابر رطوبت نيز وجود دارند که علاوه بر خواص ذکر شده از استحکام مکانيکي خوبي برخوردار هستند ( MDF.HLS .MDF ) هاي مقاوم در برابر  رطوبت در ساخت تجهيزات و مبلمان حمام٬ دستشوئي٬ پله ها٬ کف پوش ها و پنجره ها مورد استفاده قرار مي گيرند.

    • MDF مقاوم در برابر آتش (Flame Retardant MDF)

    که بطور گسترده در طراحي ديوارپوش ها٬ قفسه هاي فروشگاه ها و …. مورد استفاده قرار مي گيرد.

    ادامه مطلب ...
شهرک صنعتی بزرگ شیراز میدان کوشش
کوشش شمالی، کوچه 202
تلفن: 071-37743886   دورنما: 071-37743886
همراه: 09171124413 - 09173170854
ایمیل: info@parswood.ir
جیمیل : parswood@gmail.com
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top